Bi najraje zaprli podjetje zaradi neplačnikov? | Coface PKZ zavarovalnica d.d.

Bi najraje zaprli podjetje zaradi neplačnikov?

Največji strah malih in velikih podjetnikov v Sloveniji in v drugih evropskih državah: neplačani računi. Kateri so pogosti vzroki za finančne probleme, ki ustvarjajo neplačnike?

Ko podjetje zaide v finančne težave, ga težko rešita še tako odličen ugled in dolgoletna tradicija. Ne glede na to, ali gre za malo in neizkušeno podjetje ali za velikana z največjim tržnim deležem, se lahko pojavi minus na računu in nezmožnost plačevanja sprotnih stroškov. Če je podjetje, ki se sooča s finančnim primanjkljajem, vaš kupec, ste lahko skoraj prepričani, da vaši odprti računi ne bodo tako hitro poravnani.

Glede na veliko število stečajev in prisilnih poravnav, ki se hitro pojavijo tudi pri nekdaj zanesljivih poslovnih partnerjih, moramo biti še posebej previdni pri sklepanju novih poslov z odprtimi računi. Razlogov za propad podjetja je seveda veliko in niso vedno le ekonomske narave, nekateri pa so prav posebej zanimivi.

Neizkušeni podjetniki ustvarjajo nezanesljiva podjetja

Poslovanje podjetja je večinoma odvisno od dogajanja na trgu, na katerem deluje. Vsekakor pa obnašanje trga ni edini dejavnik, ki vpliva na uspešnost podjetja in na stanje na njegovem računu.

Mnogokrat je vzrok za finančne težave prav podjetniška neizkušenost – podjetje ustanovi oseba (ali več oseb), ki nima dovoljšnega znanja in izkušenj, ne zna upravljati s kapitalom podjetja in se prilagoditi trgu, najverjetneje pa investira v produkte in storitve, ki dolgoročno niso dobičkonosni. To se rado zgodi tistim podjetnikom, ki v poslovni načrt ne vključijo vseh pomembnih dejavnikov – konkretnih raziskav trga in konkurence, finančnega plana in vseh morebitnih stroškov ter drugih osnov, ki so pomembne za donosen posel. Neizkušeni podjetniki posledično lahko postanejo neplačniki, ki plačilo vaših odprtih računov dolgo odlašajo ali jih celo sploh ne poravnajo.

To seveda ne pomeni, da ne gre zaupati poslu z mladimi in perspektivnimi ljudmi. Raje kot EMŠO osebe, s katero sklepate posel, poglejte, kakšno je stanje na trgu, ali se vam končni produkt zdi dobičkonosen in ali ima kupec dobro vizijo za prihodnost. Poleg skrbnega pregleda podatkov iz bonitetne ocene podjetja boste na ta način izvedeli še veliko več o svojem kupcu.

Šibka prodaja je lahko eden največjih vzrokov za propad

Za marsikatero podjetje je lahko največja ovira prepočasno ali nikakršno prilagajanje obnašanju in zahtevam trga. Ali veste, kakšen je prodajni oddelek vašega kupca in koliko kupec vlaga vanj? Kakšen je njegov tržni delež? Plačilna nedisciplina kupca morda tiči prav v njegovi slabi prodaji.

Pri ustvarjanju produktov in prodaji storitev ne gre samo za količino kosov ali delovnih ur, ki jih podjetje uspe zaračunati naročniku, temveč tudi za pravo vizijo, ki zagotovi trajnejše poslovanje in ne samo enkratnega nakupa. Znano je, da so med najuspešnejšimi podjetji tista, ki uspejo svoje produkte tržiti dolgoročno in jih primerno prilagajati trgu.

Primer propada: ko nove tehnologije prevzamejo trg

Čeprav je bilo podjetje Kodak leta 1996 na četrtem mestu na lestvici najbolj cenjenih blagovnih znamk v ZDA, je danes samo še spomin na nekdaj uspešno prodajane fotografske filme. Leta 2012 je podjetje namreč zaprlo svoja vrata in v zadnjih letih svojega poslovanja odslovilo okrog 140.000 zaposlenih.

Pojav dostopnih digitalnih fotoaparatov na trgu je sčasoma postal usoden za analogni film. Kodak je bil primoran obrniti na glavo svojo proizvodnjo in začel izdelovati digitalne fotoaparate v dobri veri, da bo lahko ponovno obvladoval trg fotografije. Nekaj časa se je podjetje še obdržalo na gladini, a je zaradi premočne konkurence in prodornega vstopa vse bolj kakovostnih pametnih telefonov z digitalno kamero kmalu napovedalo stečaj.

Prilagajanje hitrim spremembam trga, še posebej tistih niš, ki vključujejo vse bolj razširjene tehnologije, je ključno za obstoj podjetja in njegovo sposobnost, da svoje izdelke trži zahtevni ciljni publiki.

Čeprav se je Kodak po bolečem propadu pobral, ni več mogel doseči svoje nekdanje slave.

Vaše podjetje ni nemočno: lahko ga zaščitite pred neplačniki

Če si zamislite, da je nekdanja oblika podjetja Kodak vaš kupec, je občutek, da imate pri tem podjetju kar nekaj odprtih računov, zelo neprijeten. Pred takimi situacijami na trgu se lahko podjetje zaščiti z ustrezno izbiro načina zavarovanja, da prepreči finančne težave in se obvaruje pred neplačanimi računi. Med možnostmi zaščite gotovo izstopa zavarovanje terjatev, ki nudi varno možnost poslovanja tudi na rizičnih trgih. Čeprav zavarovanje predstavlja določene stroške in posledično nekoliko zniža dobiček, je ta veliko stabilnejši in lažje predvidljiv.

Prvi korak za zaščito pred neplačniki je preprost in brezplačen: izpolnite vprašalnik in se prepričajte, ali je zavarovanje terjatev prava izbira za vaše podjetje.

Prava informacija je vredna več kot 100 novic

Prave informacije in koristni nasveti lahko pomembno vplivajo na razvoj vašega poslovanja. Bodite vedno na tekočem. Brezplačno se vpišite med prejemnike spletnih novic in prvi boste izvedeli o novostih, zanimivostih in o dogajanju na trgu.

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
CAPTCHA

To vprašanje je namenjeno preizkusu, ali ste uporabnik ali robot.

3 + 7 =
Rešite to enostavno matematično nalogo. Npr. za 1+3 vnesite 4.

Pogosta vprašanja

  • Kaj vključuje storitev zavarovanja terjatev?

    Storitev zavarovanja terjatev krije rizik neplačila kupcev, ki jim prodajate na odprt račun. Pri Coface PKZ zavarujete terjatve, ki nastanejo pri prodaji blaga in storitev doma ali v tujini.

    Zavarovanje krije komercialne rizike, kot so prekomerna zamuda plačil in primeri insolventnosti (stečaj, prisilna poravnava), ter nekomercialne ali politične rizike.

    Zavarovanje terjatev vključuje ocenitev bonitete kupcev, oceni sledi odločitev o višini zavarovalnega kritja za posameznega kupca. Zavarovanje terjatev vključuje tudi upravljanje teh: stalno spremljanje kupca in prilagajanje ustrezne višine limita. V primeru nastanka zavarovalnega primera vam izplačamo zavarovalnino.

  • Zakaj zavarovati terjatve? Kaj pridobimo?
    • Varovanje pred finančno izgubo zaradi neplačila,
    • povečanje vaših prihodkov in dobičkonosnosti,
    • izboljšana kreditna sposobnost vašega podjetja in s tem
    • lažji dostop do financiranja.

    Banka namreč prepozna koristi zavarovanja podjetja:

    • zmanjšanje tveganja,
    • povečanje prihodkov in dobičkonosnosti,
    • zmanjšanje stroškov preverjanja kupcev,
    • zagotavljanje visokega nivoja upravljanja tveganj ter posledično
    • izboljšanje vaše bonitete.

    Zavarovanje terjatev vam omogoča varno prodajo na odprt račun (odloženo plačilo) brez dodatnih varščin, ki bi jih sicer morali zagotoviti vaši kupci. V sklopu zavarovanja terjatev vam nudimo tudi pomoč pri reševanju težav s prekomernimi zamudami plačil (opomini, način izterjave ipd.) ter strokovno asistenco (pravni nasveti, informacije o posebnostih poslovanja različnih sektorjev na različnih trgih ipd.).

Kontakt

Davčna ulica 1 (južni vhod)
1000 Ljubljana

To prevent automated spam submissions leave this field empty.