Zavarovanje terjatev je koristna odločitev, še posebej ob vstopu na nove in bolj tvegane trge. Ker pa je tudi domača plačilna nedisciplina mnogokrat razlog za finančne težave, se najbolj splača zavarovati celotno prodajo.
Varneje in hitreje na nove trge
Bi si želeli prodreti na nova tržišča? Glavni adut, ki ga nujno potrebujete, je to, da ste konkurenčnejši od svojih tekmecev. Konkurenčne prednosti ne predstavlja samo boljša cena, temveč tudi boljši plačilni pogoji, ki jih postavite novemu tujemu kupcu.
Nekateri izvozni posli, predvsem tisti, pri katerih gre za večje zneske, so preprosto preveč pomembni, da bi jih podjetje prepustilo naključju. Zavarovanje terjatev je v takšnih primerih izjemno pomembno, saj lahko igra odločilno vlogo pri sklepanju novih partnerstev in ob vstopu na nove trge. S pomočjo ustreznega zavarovanja terjatev na domačem in na tujih trgih lahko podjetje ustvarja gospodarsko varnost, ki bi si jo sicer težko zagotovilo.
Kupci iz EU, ki danes redno plačujejo, lahko že jutri zaidejo v težave
Če smo se kaj koristnega naučili iz gospodarske krize, je to gotovo dejstvo, da se tudi za tista podjetja, ki jim nadvse dobro kaže, situacija lahko kaj hitro spremeni.
V praksi lahko pride do plačilne nesposobnosti kjer koli, tudi v Evropski uniji, tudi pri tistih kupcih, ki so vedno redno plačevali. Boniteta kupca se pogosto hitro spremeni, mnogi kupci pa kljub slabemu finančnemu stanju izvajajo politiko pravočasnega plačevanja obveznosti vse do dne uvedbe insolvenčnega postopka.
Zato strokovnjaki menijo, da je najbolj smiselno zavarovati celotno prodajo, tako na domačem kot na tujih trgih.
Zavarovanje terjatev doma in v tujini
Podjetje, ki prodaja papirniški material, posluje v Sloveniji, na Hrvaškem in v Srbiji. V Sloveniji prodaja na odprt račun, enake plačilne pogoje pa bi želelo ponuditi tudi srbskim partnerjem.
Z zavarovanjem terjatev, ki ščiti pred tveganjem neplačila kupcev, je podjetje lahko veliko bolj fleksibilno pri prodaji v tujino: srbskim partnerjem lahko ponudi odlog plačila, pri tem pa mu ni treba skrbeti, da bi bil denarni tok podjetja ogrožen.
Vsak izvozni posel je razmeroma tvegan, mnogih pa sploh ne bi bilo, če se ne bi izvozniki/dobavitelji odločili, da zavarujejo terjatve do svojih kupcev. Določena območja, kot so nekatere države bivše Jugoslavije ali Sovjetske zveze, so lahko še posebej rizična, prav tako pa velja biti previdni tudi pri zahodnih državah članicah EU.
Varni tudi tam, kjer je tveganje večje, brez dodatnih garancij
Razlika med gospodarsko razvitejšimi državami in med počasneje napredujočimi območji je v njihovi pravni ureditvi, ki se neposredno tiče tudi mednarodnega gospodarstva. Manj razvita območja, kjer se sicer lahko nahajajo dobri kupci, so lahko rizična prav zato, ker bomo v primeru neplačila težko izterjali sredstva – sploh če pravne ureditve ne poznamo oziroma nimamo na lokaciji nikogar, ki bi bil kos tamkajšnjim razmeram.
Zavarovanje terjatev omogoča neprimerljivo lažji dostop do novih trgov, predvsem pa ščiti pred finančno izgubo, če domači ali tuji kupci ne morejo poravnati svojih obveznosti. Bolj smo konkurenčni z dobrimi plačilnimi pogoji in nezahtevnostjo (z zavarovanimi terjatvami nam ni treba zahtevati bančne garancije s strani kupca!), več novih strank lahko pridobimo.
Do zavarovanja terjatev v 3 preprostih korakih
Prvi korak je, da izpolnite vprašalnik, kjer navedete podrobnosti o vašem poslovanju. Nato vam zavarovalnica predloži ponudbo, posebej prilagojeno vašim zahtevam in posebnostim poslovanja. Nato se lahko odločite za sklenitev zavarovalne pogodbe.