Kako prepoznate dober posel s tujim kupcem | Coface PKZ zavarovalnica d.d.

Kako prepoznate dober posel s tujim kupcem

Za dobro sklenjen posel potrebujete dobrega poslovnega partnerja. V lastni državi se pri sklepanju takšnih odnosov lahko zanesemo na svoje znanje o državi, ljudeh, splošni in poslovni kulturi, predvsem pa na vsaj osnovno poznavanje pravnega sistema, ki nas v določenih situacijah ščiti. Pri sklepanju poslov v tujini je zgodba nekoliko drugačna, zato moramo tujim poslovnim partnerjem nameniti še dodatno mero pozornosti.

Dober partner znižuje tveganje na tujem trgu

Vstop na nov trg je pogosto povezan s partnerji, bodisi z distributerji ali drugimi vmesnimi členi bodisi neposredno s kupci. V vsakem primeru je dober partner na lokaciji pomemben že za to, da podjetju pomaga s svojim znanjem in izkušnjami, kar bistveno pripomore k zniževanju tveganj pri širjenju poslovanja na tuje področje. Vsako takšno sodelovanje je uspešnejše, če se najprej vzpostavijo korektni medsebojni odnosi, podprti z učinkovito komunikacijo. Na sodelovanje s tujimi partnerji vpliva veliko dejavnikov, predvsem pa stopnja negotovosti trga, tehnologija in sredstva, ki jih imamo na voljo, pa tudi kompleksnost celotnega posla. Več kot je področij, za katera potrebujemo strateškega partnerja, bolj pomembno je, kako bomo z njim sodelovali in kakšne odnose bomo vzpostavili.

Je pravi partner za naše podjetje?

Na kaj moramo biti pozorni, ko vstopamo v nov partnerski odnos v tujini? V prvi fazi vsekakor na organizacijsko strukturo, način komunikacije in politiko podjetja. Do vse preveč razdrtih poslov prihaja ravno zato, ker se določene stvari kar privzamejo, predvsem takrat, ko na začetku vse kaže na dobro kompatibilnost. Dejstvo je, da je iskanje idealnega partnerja brez pomanjkljivosti utopija, zato je bolje, da se fokusiramo na to, kako bi se lahko s partnerjem sporazumeli o reševanju obstoječih ovir.

Sporazumi o sodelovanju so uspešnejši, če imata podjetji sorodno kulturo in način upravljanja. Pred podpisom kakršnih koli zavezujočih dokumentov je dobro preveriti tudi kapacitete in marketinške zmožnosti partnerja, ki morajo zadovoljiti naše potrebe in hkrati omogočati uspešen vstop na tuji trg.

Izognite se frustracijam in partnerja preverite z vseh strani

Nesporazumi so vir neskončnih frustracij, zato je komunikacija med obema organizacijama ključnega pomena. Ne samo z vidika tehnologije in oblik komuniciranja, temveč tudi z vidika kompatibilnih strateških ciljev. Prav zato je pomembno, da na nov trg vstopate z jasno določeno strategijo in cilji, saj se boste sicer znašli v situaciji, ko bo partner občutno močnejši in bo prevzel vodilen položaj v partnerstvu. Koordinacija vseh aktivnosti, vključno s proizvodnjo, logistiko in marketingom, lahko izdatno pripomore k uspešnemu sodelovanju.

Zaščitite se po meri vašega poslovanja

Tudi ko se vam zdi, da bodočega partnerja ali kupca dovolj poznate, da z njim sklenete pogodbo, to še nikakor ne pomeni, da ste se popolnoma zaščitili. Še vedno je mogoče, da vam kupec ne razkrije vseh podatkov, ki so pomembni za vaš odnos, predvsem pa za varno poslovanje na tujem trgu. Partner, s katerim ste sklenili posel, se lahko čez noč znajde v stečaju, vam pa preostane le odpis blaga in gmotna škoda.

Kaj o zavarovanju svetuje Gorazd Uratnik iz Lisce?

Gorazd Uratnik iz Lisce Sevnica pravi, da bonitetne ocene morebitnih partnerjev pomenijo pomemben vir informacij za sprejemanje poslovnih odločitev. Kakovostne bonitetne ocene potencialnih partnerjev jim v okviru strokovne podpore nudimo pri Prvi kreditni zavarovalnici, kjer ima Lisca zavarovane terjatve. »V Lisci Sevnica večino prihodkov ustvarimo na tujih trgih, kjer smo poleg valutnega tveganja izpostavljeni tudi tveganju neplačil kupcev.« In prav to tveganje uspešno obvladujejo s pomočjo zavarovanja terjatev, saj jim ustrezna zavarovalna polica zagotavlja kritje finančne škode, ki bi nastala iz naslova neplačanih računov.

Prva kreditna zavarovalnica upošteva sodoben pristop k pridobivanju podatkov za čim bolj natančno in kakovostno analizo vaših kupcev: poleg standardnih podatkov, ki nam omogočajo, da ugotavljamo kreditno in plačilno sposobnost kupcev, upoštevamo tudi druge informacije, ki jih pridobimo z vaše strani, pa tudi s strani bank, medijev in gospodarskih predstavništev.

Ko se odločite, da bi radi pridobili ponudbo za zavarovanje terjatev, poskrbimo tudi za bonitetno poročilo kupcev – to je pomemben korak, saj nam omogoča, da določimo ustrezno višino zavarovalne premije in da vam primerno krijemo hrbet v primeru škodnega dogodka.

 

Prava informacija je vredna več kot 100 novic

Prave informacije in koristni nasveti lahko pomembno vplivajo na razvoj vašega poslovanja. Bodite vedno na tekočem. Brezplačno se vpišite med prejemnike spletnih novic in prvi boste izvedeli o novostih, zanimivostih in o dogajanju na trgu.

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
CAPTCHA

To vprašanje je namenjeno preizkusu, ali ste uporabnik ali robot.

2 + 3 =
Rešite to enostavno matematično nalogo. Npr. za 1+3 vnesite 4.

Pogosta vprašanja

  • Kaj vključuje storitev zavarovanja terjatev?

    Storitev zavarovanja terjatev krije rizik neplačila kupcev, ki jim prodajate na odprt račun. Pri Coface PKZ zavarujete terjatve, ki nastanejo pri prodaji blaga in storitev doma ali v tujini.

    Zavarovanje krije komercialne rizike, kot so prekomerna zamuda plačil in primeri insolventnosti (stečaj, prisilna poravnava), ter nekomercialne ali politične rizike.

    Zavarovanje terjatev vključuje ocenitev bonitete kupcev, oceni sledi odločitev o višini zavarovalnega kritja za posameznega kupca. Zavarovanje terjatev vključuje tudi upravljanje teh: stalno spremljanje kupca in prilagajanje ustrezne višine limita. V primeru nastanka zavarovalnega primera vam izplačamo zavarovalnino.

  • Zakaj zavarovati terjatve? Kaj pridobimo?
    • Varovanje pred finančno izgubo zaradi neplačila,
    • povečanje vaših prihodkov in dobičkonosnosti,
    • izboljšana kreditna sposobnost vašega podjetja in s tem
    • lažji dostop do financiranja.

    Banka namreč prepozna koristi zavarovanja podjetja:

    • zmanjšanje tveganja,
    • povečanje prihodkov in dobičkonosnosti,
    • zmanjšanje stroškov preverjanja kupcev,
    • zagotavljanje visokega nivoja upravljanja tveganj ter posledično
    • izboljšanje vaše bonitete.

    Zavarovanje terjatev vam omogoča varno prodajo na odprt račun (odloženo plačilo) brez dodatnih varščin, ki bi jih sicer morali zagotoviti vaši kupci. V sklopu zavarovanja terjatev vam nudimo tudi pomoč pri reševanju težav s prekomernimi zamudami plačil (opomini, način izterjave ipd.) ter strokovno asistenco (pravni nasveti, informacije o posebnostih poslovanja različnih sektorjev na različnih trgih ipd.).

Kontakt

Davčna ulica 1 (južni vhod)
1000 Ljubljana

To prevent automated spam submissions leave this field empty.