Podjetjem še vedno grozijo kremplji plačilne nediscipline! Kako ukrepati? | Coface PKZ zavarovalnica d.d.

Podjetjem še vedno grozijo kremplji plačilne nediscipline! Kako ukrepati?

Kolikokrat zaspite v strahu zaradi poslovanja vašega podjetja, saj se zaradi neplačnikov množijo rdeče številke? Mnoga podjetja so prav v tem trenutku v krempljih neplačnikov, ki so jih usodno stisnili za vrat.

Čeprav se vam morda lahko zdi, da podjetja okrog vas poslujejo bolje, gotovo niste edini, ki se borite z neplačniki. Vsako podjetje si želi, da bi za svoje delo ali dobavljene izdelke prejelo plačilo, ki ga pričakuje in ga tudi krvavo potrebuje, da bi sploh lahko krilo stroške dela in plač.

Večina slovenskih podjetnikov je mnenja, da so kupci, ki ne poravnajo svojih obveznosti, ena največjih ovir pri njihovi rasti in razvoju. Plačilna nedisciplina, o kateri govorimo takrat, ko kupci dolgo zamujajo s plačili ali svojih obveznosti do vas sploh ne poravnajo, ima lahko širše posledice, kot le finančni primanjkljaj na vašem računu.

Plačilna nedisciplina je lahko dolga rušilna veriga

Razmere, ki kupca privedejo do nezmožnosti plačila obveznosti, najpogosteje vključujejo stečaj. Ko pride do stečaja enega podjetja, to občutijo tudi mnoga druga – ne gre torej samo za to, da eno podjetje propade in s tem navidezno pusti več prostora za svojo konkurenco. Propad podjetja lahko močno vpliva na njegove dobavitelje. Ti največkrat niso več sposobni plačevanja svojih stroškov, saj dogovorjenega plačila nikoli niso in tudi ne bodo prejeli. Stečaj torej ne prizadene le lastnikov podjetja in njegovih zaposlenih, temveč ogrozi celo verigo njegovih dobaviteljev in kupcev.

Število stečajev v Sloveniji narašča že 10 let

Podatki iz Poslovnega registra Slovenije zelo nazorno kažejo, kako je število stečajev v zadnjih nekaj letih strmo naraščalo, zadnji dve leti sta sicer nekoliko stabilnejši, vendar so podatki vsekakor zaskrbljujoči.

Vir podatkov: Poslovni register Slovenije

Kaj se zgodi, ko gre podjetje v stečaj - PRIMER

Vzemimo za primer podjetje A – dobavitelj in podjetje B – kupec. Podjetje A je proizvajalec jogurtov, podjetje B pa trgovska veriga, ki je največji kupec podjetja A.

Proizvajalec jogurtov že več let dobavlja svoje izdelke trgovski verigi – ta posel mu zagotavlja, da lahko tekoče posluje, vzdržuje proizvodnjo, izplačuje svoje dobavitelje in mesečno poravna stroške dela. Proizvajalec jogurtov je torej močno odvisen od uspešnosti poslovanja trgovske verige, saj ta predstavlja največji delež njegovih dohodkov.

Poslovanje med podjetjema je preprosto: proizvajalec jogurtov trgovski verigi dostavi dogovorjeno količino izdelkov, nato pa izstavi odprt račun z rokom plačila 30 dni. Trgovska veriga redno ali z razmeroma majhnimi zamudami plačuje izstavljene račune.

Trgovska veriga iz takšnih ali drugačnih razlogov zaide v težave in ima vedno manj možnosti, da bi odprte račune plačevala v dogovorjenem roku. Sčasoma se zgodi, da se odprti računi nabirajo, trgovska veriga z dolgoletno tradicijo pa svojih obveznosti ne more več poravnati. Taka situacija privede do stečaja.

Sodišče določi stečajnega upravitelja, ki skuša poravnati obveznosti, ki jih ima trgovska veriga do svojih zaposlenih, do dobaviteljev in do upnikov. Proizvajalec jogurtov tako uspe, če sploh, dobiti le nek manjši delež terjatev, ki jih ima do trgovske verige. Recimo, da je to v našem primeru le 5% celotnega zneska, ki bi ga proizvajalec jogurtov moral prejeti.

Stečaj trgovske verige usodno vpliva na poslovanje proizvajalca jogurtov, saj je podjetje izgubilo svojega največjega kupca.

Kako bi proizvajalec jogurtov lahko preprečil nastalo škodo?

V preventivno preprečevanje škode, ki nastane zaradi stečaja kupca, bi dobavitelj – proizvajalec jogurtov – lahko vključil več različnih načinov, da bi se izognil krempljem insolventnosti. Med njimi velja izpostaviti zavarovanje terjatev pri zavarovalnici (kot je na primer SID – Prva kreditna zavarovalnica), ki bi proizvajalcu jogurtov zagotovila izplačilo nadomestila škode, da bi podjetje lahko še naprej varno poslovalo. Z izplačilom zavarovalnine bi proizvajalec jogurtov dobil sredstva, s katerimi bi ostal likviden, ohranil bi svoj ugled in mirneje načrtoval naslednje poslovne korake.

 

Prava informacija je vredna več kot 100 novic

Prave informacije in koristni nasveti lahko pomembno vplivajo na razvoj vašega poslovanja. Bodite vedno na tekočem. Brezplačno se vpišite med prejemnike spletnih novic in prvi boste izvedeli o novostih, zanimivostih in o dogajanju na trgu.

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
CAPTCHA

To vprašanje je namenjeno preizkusu, ali ste uporabnik ali robot.

9 + 11 =
Rešite to enostavno matematično nalogo. Npr. za 1+3 vnesite 4.

Pogosta vprašanja

  • Kaj vključuje storitev zavarovanja terjatev?

    Storitev zavarovanja terjatev krije rizik neplačila kupcev, ki jim prodajate na odprt račun. Pri Coface PKZ zavarujete terjatve, ki nastanejo pri prodaji blaga in storitev doma ali v tujini.

    Zavarovanje krije komercialne rizike, kot so prekomerna zamuda plačil in primeri insolventnosti (stečaj, prisilna poravnava), ter nekomercialne ali politične rizike.

    Zavarovanje terjatev vključuje ocenitev bonitete kupcev, oceni sledi odločitev o višini zavarovalnega kritja za posameznega kupca. Zavarovanje terjatev vključuje tudi upravljanje teh: stalno spremljanje kupca in prilagajanje ustrezne višine limita. V primeru nastanka zavarovalnega primera vam izplačamo zavarovalnino.

  • Zakaj zavarovati terjatve? Kaj pridobimo?
    • Varovanje pred finančno izgubo zaradi neplačila,
    • povečanje vaših prihodkov in dobičkonosnosti,
    • izboljšana kreditna sposobnost vašega podjetja in s tem
    • lažji dostop do financiranja.

    Banka namreč prepozna koristi zavarovanja podjetja:

    • zmanjšanje tveganja,
    • povečanje prihodkov in dobičkonosnosti,
    • zmanjšanje stroškov preverjanja kupcev,
    • zagotavljanje visokega nivoja upravljanja tveganj ter posledično
    • izboljšanje vaše bonitete.

    Zavarovanje terjatev vam omogoča varno prodajo na odprt račun (odloženo plačilo) brez dodatnih varščin, ki bi jih sicer morali zagotoviti vaši kupci. V sklopu zavarovanja terjatev vam nudimo tudi pomoč pri reševanju težav s prekomernimi zamudami plačil (opomini, način izterjave ipd.) ter strokovno asistenco (pravni nasveti, informacije o posebnostih poslovanja različnih sektorjev na različnih trgih ipd.).

Kontakt

Davčna ulica 1 (južni vhod)
1000 Ljubljana

To prevent automated spam submissions leave this field empty.