Poslujete s ponudniki storitev? Pazite se stečajev! | Coface PKZ zavarovalnica d.d.

Poslujete s ponudniki storitev? Pazite se stečajev!

Čeprav se stanje rahlo izboljšuje, so prisilne poravnave in stečaji v Sloveniji in v zahodnoevropskih državah še vedno stalnica. Najbolj se morajo paziti podjetja v storitvenem sektorju. 

Leto 2015 je mnogim zahodnoevropskim državam prizaneslo pri številu stečajev: v splošnem je odstotek insolventnih podjetij padel za 3,9 %. Od zahodnoevropskih držav je v letu 2015, v primerjavi z letom prej, najbolje kazalo Grčiji, Španiji, Nizozemski, Finski in Nemčiji.

V nekaterih državah, predvsem Portugalski, pa se je stanje precej poslabšalo, saj so njena podjetja utrpela kar 7,6 % več insolventnosti kot v letu prej.

Vir: Corporate insolvencies in Europe, 2015/16

Kakšna je stopnja insolventnosti po sektorjih

Vsi gospodarski sektorji, proizvodni, gradbeni, trgovinski in storitveni, so se v letu 2015 v primerjavi z 2014 nekoliko pobrali. Število stečajev se je najbolj znižalo v proizvodnem sektorju (za 8,7 %). Številke v trgovinskem sektorju, ki vključuje tako trgovine kot tudi turistične ponudnike, se niso bistveno spremenile: ta sektor je utrpel le 1,9 % manj insolventnih podjetij.

Spremembe v glavnih gospodarskih sektorjih v Zahodni Evropi (2013/14 in 2014/15) v odstotkih

Vir: Corporate insolvencies in Europe, 2015/16

V proizvodnem sektorju so se najbolje odrezale države Beneluksa (Belgija, Nizozemska in Luksemburg), saj se je pri njih število stečajev znižalo kar za 11,3 %.

Storitveni sektor utrpi največ stečajev

Med dejavnostmi v storitvenem sektorju najdemo družbene in osebne storitve, ponudnike turističnih storitev, telekomunikacije, finančne, posredniške in poslovne storitve ter trgovine za končne kupce.

V teh dejavnosti se stečaji in ostale oblike insolventnosti kar množijo. Strokovnjaki na področju insolventnosti pravijo, da ta izrazita porast propadlih podjetij iz storitvenega sektorja sploh ni presenetljiva.

Po krizi se je večina teh podjetij borila za preživetje in obstala na trgu – z novim valom priložnosti, ko si je trg uspel nabrati novih moči in so stranke ponovno začele trkati na vrata, so mnoga od njih izkoristila prve možnosti, da bi rešila svojo prodajo. Tu pa so se zataknila pri prevelikih povpraševanjih, ki jih enostavno niso mogla financirati s trenutnimi sredstvi in sčasoma izgubila ves denar, hkrati pa imela nične možnosti, da bi dobila kakršno koli posojilo (vir: Deloitte).

Primer stečaja v storitvenem sektorju: ko stroški dela in plač presežejo sprotne dohodke

Kako storitveno podjetje doživi stečaj? Vzemimo za primer podjetje, ki ponuja storitve programiranja. Recimo, da ima podjetje deset zaposlenih programerjev in pet drugih delavcev, ki skrbijo za trženje in projektno vodenje.

Po začasnem zatonu povpraševanj uspejo tržniki uspešno prodati storitve podjetja eni od večjih korporacij, ki želi prenoviti svoj interni informacijski sistem. Ker gre za zelo kompleksen projekt, ki bi se razvijal vsaj tri leta, se tržniki dogovorijo, da bo naročnik poravnal le majhen del cene celotne izvedbe na začetku sodelovanja, preostanek pa šele po zaključenem projektu.

Programersko podjetje torej prevzame celoten razvoj informacijskega sistema. Da bi sploh lahko zagotovilo razvoj tako zajetnega programa v določenem času, morajo njegovi zaposleni na polno delati na tem projektu. Podjetje v tem primeru nima možnosti, da bi tržilo dodatne storitve in s tem pridobivalo na likvidnosti, saj nihče od zaposlenih ne bi mogel prevzeti dodatne količine dela.

Podjetje se tako znajde v začaranem krogu: sproti mora plačevati stroške dela in izplačevati plače svojim zaposlenim, ki si jih seveda zaslužijo, saj vendar pridno razvijajo produkt za naročnika. Hkrati podjetje lahko le čaka in upa na naročnikovo plačilo, saj ga do konca projekta ne bo prejelo.

Poleg tega se lahko zgodi, da se v časovnem obdobju, ko se projekt razvija, naročnik odloči, da se bo skušal ponovno pogajati za nižjo končno ceno informacijskega sistema. To lahko programerje pahne v še večji primanjkljaj in dodatne skrbi.

Takšna situacija, ki se je sprva zdela prava rešilna bilka za podjetje s programerskimi storitvami, se lahko hitro spreobrne v največji razlog za njegov propad.

Prava informacija je vredna več kot 100 novic

Prave informacije in koristni nasveti lahko pomembno vplivajo na razvoj vašega poslovanja. Bodite vedno na tekočem. Brezplačno se vpišite med prejemnike spletnih novic in prvi boste izvedeli o novostih, zanimivostih in o dogajanju na trgu.

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
CAPTCHA

To vprašanje je namenjeno preizkusu, ali ste uporabnik ali robot.

4 + 12 =
Rešite to enostavno matematično nalogo. Npr. za 1+3 vnesite 4.

Pogosta vprašanja

  • Kaj vključuje storitev zavarovanja terjatev?

    Storitev zavarovanja terjatev krije rizik neplačila kupcev, ki jim prodajate na odprt račun. Pri Coface PKZ zavarujete terjatve, ki nastanejo pri prodaji blaga in storitev doma ali v tujini.

    Zavarovanje krije komercialne rizike, kot so prekomerna zamuda plačil in primeri insolventnosti (stečaj, prisilna poravnava), ter nekomercialne ali politične rizike.

    Zavarovanje terjatev vključuje ocenitev bonitete kupcev, oceni sledi odločitev o višini zavarovalnega kritja za posameznega kupca. Zavarovanje terjatev vključuje tudi upravljanje teh: stalno spremljanje kupca in prilagajanje ustrezne višine limita. V primeru nastanka zavarovalnega primera vam izplačamo zavarovalnino.

  • Zakaj zavarovati terjatve? Kaj pridobimo?
    • Varovanje pred finančno izgubo zaradi neplačila,
    • povečanje vaših prihodkov in dobičkonosnosti,
    • izboljšana kreditna sposobnost vašega podjetja in s tem
    • lažji dostop do financiranja.

    Banka namreč prepozna koristi zavarovanja podjetja:

    • zmanjšanje tveganja,
    • povečanje prihodkov in dobičkonosnosti,
    • zmanjšanje stroškov preverjanja kupcev,
    • zagotavljanje visokega nivoja upravljanja tveganj ter posledično
    • izboljšanje vaše bonitete.

    Zavarovanje terjatev vam omogoča varno prodajo na odprt račun (odloženo plačilo) brez dodatnih varščin, ki bi jih sicer morali zagotoviti vaši kupci. V sklopu zavarovanja terjatev vam nudimo tudi pomoč pri reševanju težav s prekomernimi zamudami plačil (opomini, način izterjave ipd.) ter strokovno asistenco (pravni nasveti, informacije o posebnostih poslovanja različnih sektorjev na različnih trgih ipd.).

Kontakt

Davčna ulica 1 (južni vhod)
1000 Ljubljana

To prevent automated spam submissions leave this field empty.