Pravila igre za pravočasno izterjavo dolga – reagirajte takoj | Coface PKZ zavarovalnica d.d.

Pravila igre za pravočasno izterjavo dolga – reagirajte takoj

Zmanjševanje in preprečevanje finančne škode ter škodnih dogodkov v primeru zavarovanja terjatev je zelo pomembno. Ob sklenitvi zavarovalne pogodbe o zavarovanju terjatev zavarovanec ve, da kljub primerni zaščiti ne sme zmanjšati ali opustiti skrbi za pravočasno plačilo terjatev s strani zavarovanih kupcev. Prodajalec je namreč tisti, ki najhitreje in neposredno zazna neobičajno vedenja kupca, ki je lahko znak finančnih težav.

Zavarovanje terjatev bi lahko primerjali z avtomobilskim zavarovanjem: ne glede na to, da je avtomobil zavarovan v primeru škode, je voznik (zavarovanec) še vedno tisti, ki mora poskrbeti, da ne pride do prometne nesreče (škodnega dogodka). V primeru zavarovanja terjatev se mora tudi zavarovano podjetje truditi, da bi čim učinkoviteje preprečilo in omejilo morebitno škodo. Podjetje komunicira s kupci in najprej opazi neredno plačevanje, povečevanje zamude pri plačilih ali kakršno koli drugačno obnašanje kupca. Pomembno je, da ste kot prodajalec na takšne spremembe pozorni in da pravočasno obvestite zavarovalnico, kar je tudi navedeno v sklenjeni zavarovalni pogodbi. S koordiniranim sodelovanjem lahko škodni dogodek skupaj preprečimo ali vsaj zmanjšamo.

Izterjava zavarovanih terjatev pred zahtevkom za povračilo škode

Pri izterjavi dolga je ključno, da se izvede pravočasno, saj ima podjetje največ možnosti za uspeh takrat, ko kupec nima očitnega razloga za neporavnane račune in ima ali pričakuje premoženje, tudi če je v danem obdobju nelikviden.

Poti za izterjavo dolga so lahko različne. Preden se podjetje odloči, ali bo pri izterjavi sodelovalo z izterjevalno družbo ali z odvetnikom, mora najprej ugotoviti, kaj bi bilo bolj smiselno in ceneje. Če kupec na primer ne posluje več ali ga ni mogoče izslediti, je sodna izterjava običajno le nepotreben dodaten strošek. Podobno je, ko je kupec že v stečajnem postopku: če je insolvenčen, zoper njega ni mogoče vložiti izvršilnega predloga ali tožbe. Kupec se tudi ne bo odzval na izvensodno izterjavo, saj se bodo v stečajnem postopku vsi upniki obravnavali enakovredno.

Odvetniška pisarna ali izterjevalna družba

Najpogostejši obliki sta izterjava s strani izterjevalne družbe in izterjava s strani odvetnika. Izterjevalne družbe delujejo na bolj osebnem pristopu, saj dolžnika, če pisni opomin ni uspešen, obiščejo tudi osebno. V tem primeru je strošek zavarovanega podjetja sestavljen iz dveh delov – najprej poravna del, ki pokriva odprtje zadeve in vodenje izterjave, nato pa izterjevalni družbi plača še vnaprej določen odstotek uspešno izterjanega plačila. V primeru neuspešne izterjave upnik ni dolžan ničesar, razen zneska za odprtje zadeve.

Druga oblika izterjave, s katero lahko dobavitelj skuša doseči poplačilo terjatev, je izvršena s strani odvetniške pisarne. Praviloma odvetnik dolžniku pošlje opomin, nato pa, če se tako dogovori z upnikom, začne sodni postopek – izvršilni predlog ali tožbo. Navadno so stroški odvetnika določeni z odvetniško tarifo glede na storitve, ki jih opravijo.

Strokovna pomoč pri sprejemanju odločitev glede izterjave

Prva kreditna zavarovalnica primere izterjav dobro pozna iz prakse, zato je tudi zmožna nuditi strokovno pomoč in svetovanje pri ravnanju s kupcem, ki ne plačuje ali podaljšuje zamude, hkrati pa lahko tudi nudi podporo pri stroških izterjave.

Če kupec zamuja s plačilom, ne čakajte – nemudoma reagirajte! Pošljite opomin in se s strokovnim svetovalcem posvetujte o nadaljnjih korakih izterjave.

Prava informacija je vredna več kot 100 novic

Prave informacije in koristni nasveti lahko pomembno vplivajo na razvoj vašega poslovanja. Bodite vedno na tekočem. Brezplačno se vpišite med prejemnike spletnih novic in prvi boste izvedeli o novostih, zanimivostih in o dogajanju na trgu.

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
CAPTCHA

To vprašanje je namenjeno preizkusu, ali ste uporabnik ali robot.

2 + 15 =
Rešite to enostavno matematično nalogo. Npr. za 1+3 vnesite 4.

Pogosta vprašanja

  • Kaj vključuje storitev zavarovanja terjatev?

    Storitev zavarovanja terjatev krije rizik neplačila kupcev, ki jim prodajate na odprt račun. Pri Coface PKZ zavarujete terjatve, ki nastanejo pri prodaji blaga in storitev doma ali v tujini.

    Zavarovanje krije komercialne rizike, kot so prekomerna zamuda plačil in primeri insolventnosti (stečaj, prisilna poravnava), ter nekomercialne ali politične rizike.

    Zavarovanje terjatev vključuje ocenitev bonitete kupcev, oceni sledi odločitev o višini zavarovalnega kritja za posameznega kupca. Zavarovanje terjatev vključuje tudi upravljanje teh: stalno spremljanje kupca in prilagajanje ustrezne višine limita. V primeru nastanka zavarovalnega primera vam izplačamo zavarovalnino.

  • Zakaj zavarovati terjatve? Kaj pridobimo?
    • Varovanje pred finančno izgubo zaradi neplačila,
    • povečanje vaših prihodkov in dobičkonosnosti,
    • izboljšana kreditna sposobnost vašega podjetja in s tem
    • lažji dostop do financiranja.

    Banka namreč prepozna koristi zavarovanja podjetja:

    • zmanjšanje tveganja,
    • povečanje prihodkov in dobičkonosnosti,
    • zmanjšanje stroškov preverjanja kupcev,
    • zagotavljanje visokega nivoja upravljanja tveganj ter posledično
    • izboljšanje vaše bonitete.

    Zavarovanje terjatev vam omogoča varno prodajo na odprt račun (odloženo plačilo) brez dodatnih varščin, ki bi jih sicer morali zagotoviti vaši kupci. V sklopu zavarovanja terjatev vam nudimo tudi pomoč pri reševanju težav s prekomernimi zamudami plačil (opomini, način izterjave ipd.) ter strokovno asistenco (pravni nasveti, informacije o posebnostih poslovanja različnih sektorjev na različnih trgih ipd.).

Kontakt

Davčna ulica 1 (južni vhod)
1000 Ljubljana

To prevent automated spam submissions leave this field empty.