Preverite, ali so vaši proizvodi pripravljeni za izvoz v tuje države | Coface PKZ zavarovalnica d.d.

Preverite, ali so vaši proizvodi pripravljeni za izvoz v tuje države

Vsak proizvajalec izdelkov mora izpolnjevati pogoje, ki jih predpisuje zakonodaja, da lahko izdelke sploh umesti na trg. Enako velja za izdelke, ki jih nameravate izvažati – ustrezati morajo predpisom, ki veljajo za določeno tržišče. Zakon o splošni varnosti proizvodov (ZSVP-1) določa obveznosti proizvajalcev in distributerjev v Sloveniji, delno povzema vsebino direktive o splošni varnosti proizvodov EU, v celoti pa tudi direktivo EGS o proizvodih zavajajočega videza. Kako je za zakonodajo v drugih državah? Preverite posebnosti za ZDA, Evropsko unijo in Kitajsko.

Združene države Amerike – ni vseeno, v katero državo izvažate

Čeprav se prav na tem trgu trenutno dogajajo velike spremembe in njihovih posledic za slovenski izvoz še ne moremo napovedati, si ga je vseeno vredno pobliže ogledati. Večina predpisov o varnosti izdelkov je sprejetih na ravni posameznih držav, zato ni vseeno, kam se izdelki izvažajo. V Kaliforniji vas lahko na primer prijavijo v roku dveh let, če se potrošnik rani, opeče ali kakor koli drugače poškoduje z vašim izdelkom.

Proizvajalci, distributerji, dobavitelji, trgovci na drobno in drugi morebitni akterji, ki izdelke ponujajo javnosti, nosijo vso odgovornost za morebitne napake na proizvodih, ne glede na to, ali so bili v nastanek nepravilnosti dejansko vpleteni. Če pride do poškodbe ob uporabi izdelka z nepravilnostmi, za škodo odgovarja proizvajalec ali kdor koli drug v dobavni verigi. Tožbe, ki jih vložijo posamezniki ali skupine potrošnikov, so lahko izjemno drage in dolgotrajne. Podlaga za tožbo je lahko malomarnost, kršitev garancije ali splošna odgovornost proizvajalca.

Evropska unija – do 70 milijonov evrov za posamezno napako

Odgovornost za varnost produktov podjetja v Evropski uniji nosijo od leta 1988 – takšna zakonodaja se je uveljavila z direktivo o proizvajalčevi odgovornosti do škode, ki jo povzročijo njegovi izdelki. Varstvo potrošnika je zagotovljeno z odgovornostjo proizvajalca, ki na trgu ponuja nepopoln ali nevaren izdelek. Zakon je vezan le na izdelke, ki so na trg prišli po datumu izdaje direktive. Za razliko od ZDA ima EU predvideno omejitev škodne odgovornosti proizvajalca, in sicer 70 milijonov evrov za posamezno napako, vendar predpis predvideva tudi soudeležbo oškodovanca, in sicer v višini do 500 evrov. Posebej so na udaru podjetja, ki izdelujejo končne izdelke, dele za vgradnjo v druge izdelke ali uvažajo izdelke za nadaljnjo prodajo.

V katerih primerih pa to ne velja? Če podjetje dokaže, da izdelka ni proizvedlo za prodajo, da je podjetje proizvedlo le del izdelka in je napaka posledica zasnove končnega izdelka, da škoda ni obstajala, ko je izdelek prišel na trg in še v nekaterih drugih manj značilnih primerih. V vsakem primeru je dokazovanje dejanskega stanja dolgotrajen postopek.

Kitajska – dogovori s Slovenijo so med najuspešnejšimi

Na Kitajskem se z regulacijo izdelkov na trgu ukvarja zakon o kakovosti izdelkov, pa tudi nekateri drugi predpisi, ki določajo standarde za izdelke na kitajskem trgu. Obstajajo nacionalni standardi in tisti bolj specifični, vezani na posamezno industrijo, zato je pri izvozu posameznih izdelkov potrebno poznavanje teh določb. Z uvoženimi industrijskimi izdelki se posebej ukvarja AQSIQ, organ za splošno izvajanje nadzora kakovosti, inšpekcije in karantene, ki skrbi za izdajo certifikatov za uvoz v državo. Slovenija je posebej uspešna pri vzpostavljanju sporazumov o uvozu živilskih izdelkov, pa tudi izdelkov iz drugih panog, vendar je pred uvozom potrebno preveriti vse predpise. Kaj se lahko zgodi, če določen izdelek ni skladen z regulacijo? AQSIQ lahko pozove lokalno pisarno, da preveri kakovost uvoženega izdelka, izda javno objavo o vprašljivi kakovosti, začasno prepove uvoz (vsaj dokler ni dokazov, da so tveganja odpravljena) ali naroči vpoklic ali celo uničenje izdelkov.

Ne glede na ciljno državo je pri izvozu potrebna dodatna previdnost, saj so posledice malomarnosti ali proizvodnje neustreznih izdelkov lahko katastrofalne. Skrbno preverite, katere predpise je treba spoštovati, četudi pridobite vso dokumentacijo, ki jo potrebujete za izvoz.

Prava informacija je vredna več kot 100 novic

Prave informacije in koristni nasveti lahko pomembno vplivajo na razvoj vašega poslovanja. Bodite vedno na tekočem. Brezplačno se vpišite med prejemnike spletnih novic in prvi boste izvedeli o novostih, zanimivostih in o dogajanju na trgu.

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
CAPTCHA

To vprašanje je namenjeno preizkusu, ali ste uporabnik ali robot.

1 + 4 =
Rešite to enostavno matematično nalogo. Npr. za 1+3 vnesite 4.

Pogosta vprašanja

  • Kaj vključuje storitev zavarovanja terjatev?

    Storitev zavarovanja terjatev krije rizik neplačila kupcev, ki jim prodajate na odprt račun. Pri Coface PKZ zavarujete terjatve, ki nastanejo pri prodaji blaga in storitev doma ali v tujini.

    Zavarovanje krije komercialne rizike, kot so prekomerna zamuda plačil in primeri insolventnosti (stečaj, prisilna poravnava), ter nekomercialne ali politične rizike.

    Zavarovanje terjatev vključuje ocenitev bonitete kupcev, oceni sledi odločitev o višini zavarovalnega kritja za posameznega kupca. Zavarovanje terjatev vključuje tudi upravljanje teh: stalno spremljanje kupca in prilagajanje ustrezne višine limita. V primeru nastanka zavarovalnega primera vam izplačamo zavarovalnino.

  • Zakaj zavarovati terjatve? Kaj pridobimo?
    • Varovanje pred finančno izgubo zaradi neplačila,
    • povečanje vaših prihodkov in dobičkonosnosti,
    • izboljšana kreditna sposobnost vašega podjetja in s tem
    • lažji dostop do financiranja.

    Banka namreč prepozna koristi zavarovanja podjetja:

    • zmanjšanje tveganja,
    • povečanje prihodkov in dobičkonosnosti,
    • zmanjšanje stroškov preverjanja kupcev,
    • zagotavljanje visokega nivoja upravljanja tveganj ter posledično
    • izboljšanje vaše bonitete.

    Zavarovanje terjatev vam omogoča varno prodajo na odprt račun (odloženo plačilo) brez dodatnih varščin, ki bi jih sicer morali zagotoviti vaši kupci. V sklopu zavarovanja terjatev vam nudimo tudi pomoč pri reševanju težav s prekomernimi zamudami plačil (opomini, način izterjave ipd.) ter strokovno asistenco (pravni nasveti, informacije o posebnostih poslovanja različnih sektorjev na različnih trgih ipd.).

Kontakt

Davčna ulica 1 (južni vhod)
1000 Ljubljana

To prevent automated spam submissions leave this field empty.