Ste plačali surovine ali blago, a ju niste prejeli? | Coface PKZ zavarovalnica d.d.

Ste plačali surovine ali blago, a ju niste prejeli?

Ko naročate izdelke, polizdelke ali surovine pri drugem podjetju, se glede plačila lahko dogovorite na več različnih načinov. Pogosto proizvajalec oziroma dobavitelj pričakuje plačilo na podlagi fakture v določenem roku od dobave blaga, na primer v šestdesetih dneh. V nekaterih primerih, še posebej pri trgovanju s podjetji s Kitajske, pa dobavitelj zahteva plačilo avansa za naročeno blago.

Kupujete mačka v žaklju?

Če dobavitelja ne poznamo in mu posledično tudi teže zaupamo, je odločitev o tem, ali bomo plačali avans za nekaj, česar ne moremo niti prijeti v roke, vse prej kot lahka. Toda podjetniki dobro vedo, da se v poslu pogosto srečamo s situacijami, ki prinašajo večje tveganje. Dileme o tem, ali smo pripravljeni nekaj plačati vnaprej, se pojavijo predvsem pri naročanju blaga iz tujine, iz držav, ki so tudi geografsko oddaljene in jih slabše poznamo s pravnega in birokratskega vidika. Odličen primer je Kitajska, ki je med najpomembnejšimi akterji izvoza in uvoza na celem svetu. Kitajska proizvodna podjetja v veliki večini primerov zahtevajo avans in praviloma od te zahteve ne odstopajo.

Izdelkov ni ali niso takšni, kot bi morali biti

Kaj pa se zgodi, ko svoj del obveznosti opravimo, torej plačamo naročeno blago, a ga ne prejmemo? Kaj pa takrat, ko je blago dostavljeno, a ni takšno, kot bi moralo biti in kot ga oglašuje proizvajalec? Tovrstne situacije nam kot kupcu povzročijo gospodarsko škodo, naj gre za dolgotrajno zamudo pri dobavi ali za neustrezne izdelke. Če gre za izdelke oziroma blago, naročeno v EU, je v primerih nedostavljenega blaga najbolje pisno pozvati dobavitelja, da naj blago dostavi, sicer boste zahtevali vračilo zneska, ki ste ga že plačali, skupaj z obrestmi. Te vam po zakonu namreč pripadajo, in sicer po obrestni meri za hranilne vloge, vezane za več kot tri mesece. Poleg vplačanega zneska imate kot kupec pravico zahtevati tudi odškodnino.

Kaj pa velja za tujino? Praviloma se naročajo večje količine blaga, da se upravičijo višji stroški transporta iz oddaljenih držav, kar pomeni, da višina predplačila nikakor ni zanemarljiva. Uvozniki poročajo o napakah, slabši kakovosti in neustrezni dokumentaciji, ki se pogosto sploh ne ujema z dejanskim stanjem blaga in izdelkov, kar lahko močno ogrozi nadaljnje poslovanje. Daljše transportne poti že same po sebi prinašajo tveganje, da pride do okvar ali celo izgub blaga, dobavitelj pa se tudi na večkratne pozive ne odzove ali pa se soočenju s kupcem izogiba z izgovori in praznimi obljubami. Posledično ostanemo brez blaga (ali s takšnim, ki ne ustreza našim upravičenim pričakovanjem) in brez vplačanega avansa. Vse pravne poti, ki vodijo do (morebitnega) poplačila, so dražje in dolgotrajne.

Zavarovanje vračila avansa – minimizirajte izgubo pri naročanju s predplačilom

Za napredek in uresničevanje poslovnih ciljev je pomembno, da si nabiramo izkušnje in ne odnehamo takoj, ko naletimo na potencialno oviro. Če za uspešno poslovanje podjetje potrebuje blago ali izdelke, za katere dobavitelj pač zahteva avans, je prav, da tak posel skrbno preučimo in zavarujemo naš poslovni interes. Vedeti moramo, da bo ob neuspešni dostavi blaga potrebna izterjava predplačila, obresti in odškodnine, kar pa zahteva izdatne stroške in časovni vložek, ki si ga podjetja praviloma sploh ne morejo privoščiti.

Zavarovanje vračila avansa po meri je storitev, ki jo specializirani strokovnjaki Prve kreditne zavarovalnice svetujejo vsem podjetjem, ki za naročilo blaga vplačajo predplačilo. Podjetju zagotavlja zaščito pred komercialnimi tveganji in škodo, ki nastane, če dobavitelj ne izpolni pogodbenih obveznosti, hkrati pa se ne odzove na pozive o vračilu vplačanega zneska. Z zavarovanjem vračila avansa minimizirate izgubo in ste varni pri sklepanju novih poslov, ki zahtevajo predplačilo.

Kako sklenete pogodbo o zavarovanju vračila avansa

  1. Izpolnite vprašalnik, tako da o vašem poslovanju pridobimo več informacij.
  2. Prejmete ponudbo, ki vam jo po meri pripravimo v najkrajšem možnem času.
  3. Sklenete pogodbo o zavarovanju vračila avansa in poslujete mirneje.

Prava informacija je vredna več kot 100 novic

Prave informacije in koristni nasveti lahko pomembno vplivajo na razvoj vašega poslovanja. Bodite vedno na tekočem. Brezplačno se vpišite med prejemnike spletnih novic in prvi boste izvedeli o novostih, zanimivostih in o dogajanju na trgu.

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
CAPTCHA

To vprašanje je namenjeno preizkusu, ali ste uporabnik ali robot.

6 + 3 =
Rešite to enostavno matematično nalogo. Npr. za 1+3 vnesite 4.

Pogosta vprašanja

  • Kaj vključuje storitev zavarovanja terjatev?

    Storitev zavarovanja terjatev krije rizik neplačila kupcev, ki jim prodajate na odprt račun. Pri Coface PKZ zavarujete terjatve, ki nastanejo pri prodaji blaga in storitev doma ali v tujini.

    Zavarovanje krije komercialne rizike, kot so prekomerna zamuda plačil in primeri insolventnosti (stečaj, prisilna poravnava), ter nekomercialne ali politične rizike.

    Zavarovanje terjatev vključuje ocenitev bonitete kupcev, oceni sledi odločitev o višini zavarovalnega kritja za posameznega kupca. Zavarovanje terjatev vključuje tudi upravljanje teh: stalno spremljanje kupca in prilagajanje ustrezne višine limita. V primeru nastanka zavarovalnega primera vam izplačamo zavarovalnino.

  • Zakaj zavarovati terjatve? Kaj pridobimo?
    • Varovanje pred finančno izgubo zaradi neplačila,
    • povečanje vaših prihodkov in dobičkonosnosti,
    • izboljšana kreditna sposobnost vašega podjetja in s tem
    • lažji dostop do financiranja.

    Banka namreč prepozna koristi zavarovanja podjetja:

    • zmanjšanje tveganja,
    • povečanje prihodkov in dobičkonosnosti,
    • zmanjšanje stroškov preverjanja kupcev,
    • zagotavljanje visokega nivoja upravljanja tveganj ter posledično
    • izboljšanje vaše bonitete.

    Zavarovanje terjatev vam omogoča varno prodajo na odprt račun (odloženo plačilo) brez dodatnih varščin, ki bi jih sicer morali zagotoviti vaši kupci. V sklopu zavarovanja terjatev vam nudimo tudi pomoč pri reševanju težav s prekomernimi zamudami plačil (opomini, način izterjave ipd.) ter strokovno asistenco (pravni nasveti, informacije o posebnostih poslovanja različnih sektorjev na različnih trgih ipd.).

Kontakt

Davčna ulica 1 (južni vhod)
1000 Ljubljana

To prevent automated spam submissions leave this field empty.