Svetovalec odgovarja naši kupci redno plačujejo, je zavarovanje sploh potrebno | Coface PKZ zavarovalnica d.d.

Svetovalec odgovarja naši kupci redno plačujejo, je zavarovanje sploh potrebno

Pravijo, da se streha popravlja takrat, ko zunaj sije sonce, ne pa ko lije dež in je hiša že polna luž. Ena najpomembnejših stvari, ki jih slovenska podjetja spregledajo pri poslovanju, je preventiva pri upravljanju terjatev. Kurativa je namreč draga, dolgotrajna in škodljiva za posel.

Nismo prepričani, da potrebujemo zavarovanje terjatev. Pravzaprav sodelujemo s samimi dobrimi kupci.

Odgovor svetovalca za zavarovanje terjatev:

Redkokdo razmišlja, kaj vse gre lahko narobe – čeprav je za podjetnike značilno, da jih vedno skrbi, da ne bi prejeli plačila za dobavljeno blago in da bo dolg potrebno odpisati. Zakaj se ne bi rešili teh skrbi? Zdaj, ko so vaše stranke dobre in plačujejo, se najbolj splača zavarovati terjatve. Takoj ko se začne bonitetna ocena slabšati, bo zavarovanje bistveno dražje, lahko se celo zgodi, da zavarovalnica noče zavarovati takšnega kupca.

Zakaj zavarovati kupce, ko še redno plačujejo in je podjetje stabilno? Podobno je pri zavarovanju pred poplavo ali potresom – ko začnejo reke prestopati bregove, nobena zavarovalnica ne bo več zainteresirana za sklenitev pogodbe.

Ampak z našimi kupci sodelujemo že leta in jih dobro poznamo.

Odgovor svetovalca za zavarovanje terjatev:

Pomembno je, da se zavedamo, da nikoli nimamo zares vseh informacij o kupcih, tudi tistih, s katerimi že dolgo poslujemo. Bonitetna ocena podjetja ne zajema vseh informacij, ki so pomembne za njegovo prihodnost: večina podjetij ne ve, ali njihovi kupci vlagajo v razvoj, ali so njihovi produkti dobri in profitabilni, ali so sposobni prejeti posojilo … Takšnih podatkov nobeno podjetje ne bo razkrilo, dokler ne bo stanje že kritično – sploh pa ne svojim dobaviteljem.

Mnoga slovenska podjetja, ki so do nedavnega bila dobri kupci, so podlegla insolventnosti skupine Agrokor. Ker gre za večjega kupca, so njegove finančne težave za seboj potegnile celo verigo neposrednih in posrednih dobaviteljev, kar pomeni, da je bilo veliko število podjetij finančno oškodovanih, čeprav niso poslovala neposredno s skupino Agrokor.

Poudariti je treba, da so nekatere panoge, predvsem proizvodne, močno odvisne od gospodarskih in investicijskih ciklov. Podjetje samo bo težko napovedalo, koliko časa bodo kupci še dobri in kdaj se bo trend začel obračati.

Zanima nas zavarovanje celotne prodaje, eden izmed kupcev pa je v nekoliko slabšem stanju. Kako naprej?

Odgovor svetovalca za zavarovanje terjatev:

Pomembno je, da razmišljamo vnaprej in da na področju upravljanja s terjatvami ukrepamo preventivno. Kurativa nas namreč lahko stane precej več. SID – Prva kreditna zavarovalnica lahko zavaruje vse kupce. Če se zgodi, da SID – Prva kreditna zavarovalnica po opravljeni analizi ugotovi, da je katero izmed podjetij v portfelju v kritični fazi (ima visoko izgubo, prihodki padajo, ima negativen kapital, zamuja s plačili), je njena dolžnost, da zavarovanca opozori. Poslovanje na odprt račun s takšnim kupcem je preveč tvegano. Tudi SID - PKZ težko zavaruje kupca, pri katerem se že kaže negativen trend.

Vsekakor zavarovalnica spodbuja zavarovanje celotnega portfelja kupcev – večji obseg zagotavlja razpršenost in boljšo ceno.

Kako pridemo do denarja, če smo zavarovani in kupec neha plačevati?

Odgovor svetovalca za zavarovanje terjatev:

Če kupec začne zamujati s plačilom, mora podjetje o tem obvestiti zavarovalnico. Če gre za dolžnika iz tujine, zavarovalnica vodi izterjavo s pomočjo partnerske odvetniške družbe. Tako se podjetju ni treba ukvarjati z zahtevnimi postopki in z iskanjem primernega ponudnika odvetniških storitev v tujini. Zavarovalnica krije stroške izterjave.

Zavarovalni primer nastane 180 dni po datumu zapadlosti zadnjega računa. V tem primeru podjetju vloži odškodninski zahtevek, SID – Prva kreditna zavarovalnica pa mu v roku 30 dni izplača nadomestilo za škodo.

Prava informacija je vredna več kot 100 novic

Prave informacije in koristni nasveti lahko pomembno vplivajo na razvoj vašega poslovanja. Bodite vedno na tekočem. Brezplačno se vpišite med prejemnike spletnih novic in prvi boste izvedeli o novostih, zanimivostih in o dogajanju na trgu.

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
CAPTCHA

To vprašanje je namenjeno preizkusu, ali ste uporabnik ali robot.

7 + 5 =
Rešite to enostavno matematično nalogo. Npr. za 1+3 vnesite 4.

Pogosta vprašanja

  • Kaj vključuje storitev zavarovanja terjatev?

    Storitev zavarovanja terjatev krije rizik neplačila kupcev, ki jim prodajate na odprt račun. Pri Coface PKZ zavarujete terjatve, ki nastanejo pri prodaji blaga in storitev doma ali v tujini.

    Zavarovanje krije komercialne rizike, kot so prekomerna zamuda plačil in primeri insolventnosti (stečaj, prisilna poravnava), ter nekomercialne ali politične rizike.

    Zavarovanje terjatev vključuje ocenitev bonitete kupcev, oceni sledi odločitev o višini zavarovalnega kritja za posameznega kupca. Zavarovanje terjatev vključuje tudi upravljanje teh: stalno spremljanje kupca in prilagajanje ustrezne višine limita. V primeru nastanka zavarovalnega primera vam izplačamo zavarovalnino.

  • Zakaj zavarovati terjatve? Kaj pridobimo?
    • Varovanje pred finančno izgubo zaradi neplačila,
    • povečanje vaših prihodkov in dobičkonosnosti,
    • izboljšana kreditna sposobnost vašega podjetja in s tem
    • lažji dostop do financiranja.

    Banka namreč prepozna koristi zavarovanja podjetja:

    • zmanjšanje tveganja,
    • povečanje prihodkov in dobičkonosnosti,
    • zmanjšanje stroškov preverjanja kupcev,
    • zagotavljanje visokega nivoja upravljanja tveganj ter posledično
    • izboljšanje vaše bonitete.

    Zavarovanje terjatev vam omogoča varno prodajo na odprt račun (odloženo plačilo) brez dodatnih varščin, ki bi jih sicer morali zagotoviti vaši kupci. V sklopu zavarovanja terjatev vam nudimo tudi pomoč pri reševanju težav s prekomernimi zamudami plačil (opomini, način izterjave ipd.) ter strokovno asistenco (pravni nasveti, informacije o posebnostih poslovanja različnih sektorjev na različnih trgih ipd.).

Kontakt

Davčna ulica 1 (južni vhod)
1000 Ljubljana

To prevent automated spam submissions leave this field empty.