Zakaj se ne bi takoj zaščitili pred goljufijami? | Coface PKZ zavarovalnica d.d.

Zakaj se ne bi takoj zaščitili pred goljufijami?

Poslovne goljufije se pojavljajo v več oblikah, nekatere pa so tako taktične, da lahko prizadeto podjetje privedejo celo do stečaja. Največkrat gre za manjše posle, ko goljuf naroči blago ali storitve z odlogom plačila. Za prvo naročilo sicer navadno vplača avans, da pridobi zaupanje dobavitelja. Že pri drugem naročilu, za katero prejme račun z rokom, na primer, 60 dni, se goljufivo podjetje potuhne – dovolj časa ima, da odproda prejeto blago in ponikne.

Goljufi so vedno spretnejši

Priča pa smo tudi večjim goljufijam, pri katerih se nepridipravi zares potrudijo. Navadno takšni podvigi trajajo vsaj eno leto, saj je to ravno pravšnje časovno obdobje, da pridobijo zaupanje, hkrati pa ustvarijo legitimno in na videz povsem sprejemljivo finančno sliko goljufivega podjetja – naročajo manjše količine, račune pa poravnajo v kratkem času. Po »ogrevalnem« obdobju se odločijo za večje naročilo, za katerega dobavitelj nikoli ne prejme plačila, goljufi pa za seboj zabrišejo vse sledi.

Sumljivi finančni dokumenti in povpraševanja po izdelkih, ki se ne skladajo z domnevno dejavnostjo podjetja, netipična komunikacija in nepopolne informacije o poslovanju – vse to so znaki, ki kažejo na poskus poslovne prevare. Res pa je, da se ni težko poslužiti vedno dostopnejših tehnologij in z nekaj znanja ustvariti pristno podobo resnega kupca, ki ga brez strokovne podpore teže prepoznamo kot prevarantsko podjetje.

Okoliščine poslovne goljufije

Najpogostejši poslovni goljufi obljubljajo plačilo dobavljenega blaga – gre torej za naklepno zavajanje in zagotavljanje, da bodo terjatve plačane, hkrati pa za okoriščanje s pridobljenim premoženjem (dobavljenim blagom). Ni nujno, da ima podjetje goljufivi namen že od samega začetka, možno je, da do takšnega namena pride tudi kasneje, ko podjetji že sodelujeta. Kupec lahko namreč obljublja plačilo, čeprav nima nikakršnega namena, da bi zares poravnal terjatve, med tem pa razpolaga s premoženjem, ki ga je pridobil s prevarantskim poslom (npr. odproda dostavljene izdelke). Poslovna goljufija je kaznivo dejanje, pomembno pa je, da se v morebitnih pravdnih postopkih dokaže goljufivi namen storilca.

Strokovno in stalno preverjanje obstoječih in novih kupcev

Stalno poizvedovanje in preverjanje novih kupcev je obremenjujoče, dolgotrajno in zahtevno. Kljub temu pa gre za aktivnosti, ki so nujne za uspešno poslovanje in upravljanje s terjatvami. Marsikdaj so zaposleni, ki se ukvarjajo s preverjanjem strank in njihovih bonitet, preobremenjeni, da bi pozorno in natančno preučili dokumentacijo, ki jo predložijo spretni in preračunljivi prevaranti.

SID – Prva kreditna zavarovalnica operira z orodji, ki lahko učinkovito preprečijo poskus goljufivega posla. V okviru strokovne pomoči in podpore, ki jo nudi zavarovanim podjetjem, sproži temeljito preverjanje novih (pa tudi obstoječih) kupcev, glede na pridobljene informacije pa svetuje, ali je kupec vsaj s pravnega vidika verodostojen.

Prednost strokovnega preverjanja kupcev ni samo večja učinkovitost pri ugotavljanju verodostojnosti, temveč tudi to, da ima zavarovalnica široko mrežo zanesljivih partnerjev, ki delujejo na lokalni ravni v več različnih državah. Na ta način bistveno laže pridobi potrebne informacije, do katerih podjetja nimajo enostavnega dostopa.

Prava informacija je vredna več kot 100 novic

Prave informacije in koristni nasveti lahko pomembno vplivajo na razvoj vašega poslovanja. Bodite vedno na tekočem. Brezplačno se vpišite med prejemnike spletnih novic in prvi boste izvedeli o novostih, zanimivostih in o dogajanju na trgu.

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
CAPTCHA

To vprašanje je namenjeno preizkusu, ali ste uporabnik ali robot.

8 + 12 =
Rešite to enostavno matematično nalogo. Npr. za 1+3 vnesite 4.

Pogosta vprašanja

  • Kaj vključuje storitev zavarovanja terjatev?

    Storitev zavarovanja terjatev krije rizik neplačila kupcev, ki jim prodajate na odprt račun. Pri Coface PKZ zavarujete terjatve, ki nastanejo pri prodaji blaga in storitev doma ali v tujini.

    Zavarovanje krije komercialne rizike, kot so prekomerna zamuda plačil in primeri insolventnosti (stečaj, prisilna poravnava), ter nekomercialne ali politične rizike.

    Zavarovanje terjatev vključuje ocenitev bonitete kupcev, oceni sledi odločitev o višini zavarovalnega kritja za posameznega kupca. Zavarovanje terjatev vključuje tudi upravljanje teh: stalno spremljanje kupca in prilagajanje ustrezne višine limita. V primeru nastanka zavarovalnega primera vam izplačamo zavarovalnino.

  • Zakaj zavarovati terjatve? Kaj pridobimo?
    • Varovanje pred finančno izgubo zaradi neplačila,
    • povečanje vaših prihodkov in dobičkonosnosti,
    • izboljšana kreditna sposobnost vašega podjetja in s tem
    • lažji dostop do financiranja.

    Banka namreč prepozna koristi zavarovanja podjetja:

    • zmanjšanje tveganja,
    • povečanje prihodkov in dobičkonosnosti,
    • zmanjšanje stroškov preverjanja kupcev,
    • zagotavljanje visokega nivoja upravljanja tveganj ter posledično
    • izboljšanje vaše bonitete.

    Zavarovanje terjatev vam omogoča varno prodajo na odprt račun (odloženo plačilo) brez dodatnih varščin, ki bi jih sicer morali zagotoviti vaši kupci. V sklopu zavarovanja terjatev vam nudimo tudi pomoč pri reševanju težav s prekomernimi zamudami plačil (opomini, način izterjave ipd.) ter strokovno asistenco (pravni nasveti, informacije o posebnostih poslovanja različnih sektorjev na različnih trgih ipd.).

Kontakt

Davčna ulica 1 (južni vhod)
1000 Ljubljana

To prevent automated spam submissions leave this field empty.