Če ste že stkali dobre poslovne odnose s tujimi partnerji in uspešno izvažate blago, ste gotovo pripravljeni na osvajanje novih ciljev. S pomočjo ustreznega zavarovanja prodaje ste lahko prepričani, da so vaši trenutni posli v tujini varni. Zaščiteni ste pred finančnimi izgubami zaradi stečaja kupca ali drugih dogodkov, ki bi lahko povzročili neplačilo. Oboroženi z izkušnjami, ki ste jih pridobili ob vstopu na tuje trge. Nič vam ne preprečuje, da bi poslovanje razširili na nova območja.
Dolgoročni poslovni odnosi s tujimi kupci so največkrat glavni vir prihodkov podjetja. So rezultat truda in vztrajnosti, ki ju je vložilo v širjenje poslovanja, zato predstavljajo najboljše reference in podlago za nove izzive. Kljub izkušnjam z enim ali več tujimi trgi pa vodstvo gotovo ve, da ima vsaka država svoje posebnosti. Šablona, ki ste jo uporabili za izvoz v evropske države, ne bo enako služila pri prodoru na denimo azijski trg. Pri prilagajanju poslovanja za nova območja priporočamo, da ste pozorni na več različnih vidikov.
Kako boste učinkovito izbrali nov trg za izvoz
Vsaka odločitev se laže sprejme, če imamo jasno sliko o prednostih in slabostih posamezne možnosti. Enako velja za odločanje o novih trgih. Nekatera območja imajo večjo kupno moč, vendar so morda politično manj stabilna, druga so lahko manj perspektivna z vidika dobičkonosnosti, vendar so lažje dostopna. Na odločitev bo v veliki meri vplivalo to, katere ovire je laže premagati za čim hitrejši donos.
Za lažjo orientacijo smo za vsako področje pripravili tipe vprašanj, ki pripomorejo k ustvarjanju jasnejše slike o določenem trgu. Hkrati služijo kot dobra osnova za razmislek o znanjih in izkušnjah, ki ste jih pridobili z dosedanjim izvažanjem v tujino.
Postopki in vladni predpisi
- Ali v izbrani državi veljajo ugodni predpisi in pravila za uvoz določenega blaga?
- Kakšni bodo stroški transporta in na kakšne časovne intervale se bo pošiljalo blago? Kakšen predlog v zvezi s tem bomo predstavili potencialnim partnerjem?
- Koliko časa in stroškov bo šlo za pripravo potrebne dokumentacije?
- Kako bomo premagali jezikovne in kulturne razlike v odnosih s partnerji?
- Kako bomo našli ustreznega distributerja in druge prodajne kanale?
Marketinški vidik
- So naši izdelki že prilagojeni obliki in slogu izdelkov na tujem trgu? Kako bomo načrtovali prilagoditev, če je potrebna?
- Ali izdelki dosegajo kakovost, standard in specifikacije za ta trg?
- V kolikšni meri poznamo stranke in kako bomo komunicirali z njimi na učinkovit način?
- Kako bomo uskladili konkurenčne cene na novem trgu?
- Kako bomo nudili podporo po nakupu in ostale poprodajne storitve?
Znanje in osebje
- Imamo dovolj znanja in sposobnosti, da se spopademo še z enim tujim trgom? V kakšni meri nam lahko koristijo izkušnje, ki smo jih pridobili na drugih tujih trgih?
- Imamo dovolj človeških virov, ki se bodo lahko ukvarjali z izvozom na nov trg in so pripravljeni tja odpotovati?
- Kako bomo pridobili zanesljivo tuje predstavništvo, če ga potrebujemo?
Sredstva in viri
- Kako bomo financirali proces izvoza?
- Kako bomo zagotovili dovoljšne kapacitete za odpremo ustrezne količine blaga?
- Kako bomo zavarovali terjatve iz prodaje v tujino?
V Prvi kreditni zavarovalnici smo ponosni, da vam stojimo ob strani in da vam olajšamo pot do novih tujih trgov. Za podrobne informacije o državah, ki še čakajo, da jih osvojite, lahko prosite svojega strokovnega svetovalca. Skupaj bomo našli ustrezne rešitve za varno in brezskrbno poslovanje ob vstopu na nove trge. Prva kreditna zavarovalnica je vedno tu za vas.