Znate zaščititi, kar ste pridelali z možgani? | Coface PKZ zavarovalnica d.d.

Znate zaščititi, kar ste pridelali z možgani?

Konkurenčna prednost je tisti člen v vašem poslovnem kolesju, ki vam zagotavlja mesto na trgu. Kako pa vemo, da jo imamo in kakšna je? Konkurenčne prednosti izdelkov ali storitev navadno strnemo v nekaj besed ali stavkov, vendar jih v resnici oblikuje veliko dejavnikov, ki jih lahko enostavno poimenujemo z dvema besedama: intelektualna lastnina. Ne gre torej le za otipljive izdelke, ki ste jih izumili v podjetju, temveč za skupek znanja, tehnologije in procese, ki omogočajo, da vaši izdelki sploh pridejo na trg. In prav to morate pošteno zaščititi.

Ali kdo odžira vaš kos pogače?

Zlorabe tuje intelektualne lastnine vsako leto povzročijo hude finančne posledice. Nenazadnje se Združene države Amerike v veliki meri ukvarjajo prav z 'nakradeno' intelektualno lastnino, ki naj bi Kitajski omogočila eksponentno rast, ZDA pa povzročila ogromno gospodarsko škodo, saj dražji ameriški izdelki ne morejo konkurirati cenejšim kitajskim ponaredkom. Poleg tega morajo podjetja iz drugih držav svoje cene prilagoditi še za ogromen kitajski trg, kar jih še dodatno oškoduje. Za tovrstne zlorabe ZDA rešitev išče v višjih tarifah za uvožene izdelke, Kitajska pa se kljub vsemu trudi, da bi področje o zaščiti intelektualne lastnine čim bolj regulirala. Vse to kaže, da je zloraba resen faktor gospodarske škode, ki ga moramo upoštevati pri mednarodnih poslih.

So slovenska podjetja dovolj zaščitena?

Na Gospodarski zbornici Slovenije pravijo, da je zavedanje o pomenu zaščite in spoštovanje lastništva lastnega znanja v Sloveniji slabše, kot bi lahko bilo. Vsako podjetje ima individualen pristop do zaščite intelektualne lastnine, stopnja ozaveščenosti pa je odvisna tudi od panoge. Dogajajo se tako imenovane 'naključne' zlorabe, ko podjetja določenega področja ne poznajo dovolj, pa tudi načrtne zlorabe nezaščitenega znanja. Pod intelektualno lastnino štejemo industrijsko lastnino, poslovne strategije, pa tudi umetniška dela, ki nas v tem kontekstu nekoliko manj zanimajo. Tokrat nas najbolj zanima industrijska lastnina, in sicer izumi, blagovne znamke, modeli in geografske označbe porekla, pa tudi poslovne strategije, pod katere spadajo poslovne skrivnosti, sporazumi o zaupnosti in hitra proizvodnja.

Zakaj je nujno, da čim prej zaščitite intelektualno lastnino in kako to storiti

Pomembno je, da intelektualno lastnino razumemo širše. Ne gre le za to, da jo zaščitimo s patentom ali kakšno drugo obliko, gre tudi za to, da s takšnim ravnanjem pridobimo ekonomsko prednost. Lastniki lahko svoje znanje namreč prodajo ali licencirajo, s tem pa si zagotovijo dodatne prihodke. Predvsem pa se na ta način ohranja konkurenčna prednost na domačem in mednarodnem trgu, kar je glavna podlaga za uspešen obstoj.

  1. Zaščita s patentom, blagovno znamko

Zaščita izuma ali blagovne znamke ima praviloma različna merila na različnih trgih. Svetovna organizacija za intelektualno lastnino določi pravice, ki jih pridobite ob določeni vrsti zaščite, ta pa je odvisna od vrste IL. S patentom lahko zaščitite izum za določeno obdobje, s tem pa preprečite izdelavo, uporabo ali prodajo izuma. Z zaščito blagovne znamke pridobite pravice do imena proizvoda in drugim preprečite, da bi prodajali proizvode z istim imenom.

  1. Zaščita IL s pogodbenimi sporazumi

Pri varovanju neotipljive lastnine lahko pomagajo tudi pravilno strukturirane pogodbe s poslovnimi partnerji. Pri tem se pravne službe poslužujejo predvsem sporazumov o zaupnosti (angl. Non-disclosure agreement – NDA), ki ščiti človeške vire, licence, prodajne pogodbe, tehnologijo in drugo morebitno lastnino. Poleg takšnega sporazuma je smiselno v pogodbo dodati še klavzulo, v kateri naj bo eksplicitno navedeno, kdo je nosilec intelektualne lastnine.

  1. Vzpostavljanje varnosti digitalnih medijev

Ob poslovnem stiku s tujimi trgi je vredno razmisliti o vzpostavitvi dodatne varnostne sheme. S strožjim nadzorom predvsem digitalnih vsebin lahko hitreje prepoznate nezaželene ali zlonamerne aktivnosti. V tem sklopu se priporoča dodatno preverjanje partnerjev in ključnega osebja, previdna dodelitev dostopov do pomembnih informacij, prepoved nedovoljenega kopiranja dokumentov in drugih informacij, enkriptiranje vseh poslanih dokumentov in zaklepanje fizičnih dokumentov s podatki o IL.

V pogodbo o zavarovanju terjatev so vključene licenčnine in druge pravice

Podjetja, ki so pri Prvi kreditni zavarovalnici zavarovana proti finančni škodi, ki bi nastala iz naslova neplačanih računov za blago ali storitve, lahko uveljavljajo škodni zahtevek tudi v primeru neplačane licenčnine ali drugih pravic industrijske lastnine.

Prava informacija je vredna več kot 100 novic

Prave informacije in koristni nasveti lahko pomembno vplivajo na razvoj vašega poslovanja. Bodite vedno na tekočem. Brezplačno se vpišite med prejemnike spletnih novic in prvi boste izvedeli o novostih, zanimivostih in o dogajanju na trgu.

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
CAPTCHA

To vprašanje je namenjeno preizkusu, ali ste uporabnik ali robot.

3 + 8 =
Rešite to enostavno matematično nalogo. Npr. za 1+3 vnesite 4.

Pogosta vprašanja

  • Kaj vključuje storitev zavarovanja terjatev?

    Storitev zavarovanja terjatev krije rizik neplačila kupcev, ki jim prodajate na odprt račun. Pri Coface PKZ zavarujete terjatve, ki nastanejo pri prodaji blaga in storitev doma ali v tujini.

    Zavarovanje krije komercialne rizike, kot so prekomerna zamuda plačil in primeri insolventnosti (stečaj, prisilna poravnava), ter nekomercialne ali politične rizike.

    Zavarovanje terjatev vključuje ocenitev bonitete kupcev, oceni sledi odločitev o višini zavarovalnega kritja za posameznega kupca. Zavarovanje terjatev vključuje tudi upravljanje teh: stalno spremljanje kupca in prilagajanje ustrezne višine limita. V primeru nastanka zavarovalnega primera vam izplačamo zavarovalnino.

  • Zakaj zavarovati terjatve? Kaj pridobimo?
    • Varovanje pred finančno izgubo zaradi neplačila,
    • povečanje vaših prihodkov in dobičkonosnosti,
    • izboljšana kreditna sposobnost vašega podjetja in s tem
    • lažji dostop do financiranja.

    Banka namreč prepozna koristi zavarovanja podjetja:

    • zmanjšanje tveganja,
    • povečanje prihodkov in dobičkonosnosti,
    • zmanjšanje stroškov preverjanja kupcev,
    • zagotavljanje visokega nivoja upravljanja tveganj ter posledično
    • izboljšanje vaše bonitete.

    Zavarovanje terjatev vam omogoča varno prodajo na odprt račun (odloženo plačilo) brez dodatnih varščin, ki bi jih sicer morali zagotoviti vaši kupci. V sklopu zavarovanja terjatev vam nudimo tudi pomoč pri reševanju težav s prekomernimi zamudami plačil (opomini, način izterjave ipd.) ter strokovno asistenco (pravni nasveti, informacije o posebnostih poslovanja različnih sektorjev na različnih trgih ipd.).

Kontakt

Davčna ulica 1 (južni vhod)
1000 Ljubljana

To prevent automated spam submissions leave this field empty.